Derde VoerMonitor in februari/maart 2018

Hoe beoordelen veehouders de voerleverancier? In welke mate voldoet de voerleverancier aan de verwachtingen? Welke verbeteringen ziet men graag? Waar zijn de veehouders tevreden en minder tevreden over? Hoe scoort de voerleverancier in vergelijking met de gemiddelde voerleverancier? En ook in vergelijking met twee jaar geleden.

In februari/maart 2018 wordt alweer voor de derde keer het online onderzoek onder veehouders met de naam VoerMonitor 2018 uitgevoerd. Na het succes van 2014 en 2016 is het nu ook interessant om na te gaan of de veehouders hun voerleverancier beter of slechter beoordelen d.m.v. vragen die te maken hebben met het voer, bedrijfsbegeleiding/service en voerprijzen.

Voerleveranciers ontvangen een rapportage met hierin de gemiddelde scores van hun klanten in vergelijking met de gemiddelde scores van de niet-klanten. Onder meer hierdoor levert dit onderzoek zeer interessante en waardevolle informatie op voor de voerleveranciers. Springt het bedrijf eruit? Of ziet de veehouder geen verschil met de gemiddelde voerleverancier? Het is met name ook interessant om de resultaten te vergelijken met het onderzoek uit 2016: op welke aspecten is het bedrijf vooruit gegaan en op welke aspecten niet of heeft er zelfs een achteruitgang plaatsgevonden?

De resultaten van de VoerMonitor zijn bij uitstek geschikt als input voor het te voeren marketing- en communicatiebeleid. Ook kunnen de resultaten bijdragen aan het verkrijgen van nieuwe klanten.

Naast het verkrijgen van diepgaande informatie over uw klanten in vergelijking met de niet-klanten zijn de kosten voor deelname laag, doordat deze worden gedeeld door de deelnemende bedrijven. 

Indien u hier klikt, ziet u de online VoerMonitor. Als u de online VoerMonitor bekijkt, dan krijgt u een betere indruk welke resultaten u kan verwachten. U dient het wachtwoord ‘test’ in te tikken op de eerste pagina. Het kan zijn dat we in overleg met de deelnemende mengvoerbedrijven de vragenlijst iets aanpassen ten opzichte van 2016.

De VoerMonitor wordt ook in 2018 weer ondersteund door kleine, middelgrote en grote particuliere en coöperatieve voerleveranciers. Voerleveranciers die interesse hebben in de VoerMonitor kunnen zich opgeven.

Uitkomst bekend. En dan?

De VoerMonitor zet haarscherp neer hoe veehouders uw bedrijf zien in vergelijking met de gemiddelde voerleverancier. Dit biedt waardevolle input voor het aanscherpen van uw strategie. Voor het interpreteren van de resultaten en het omzetten in concrete actie- en verbeterpunten werken we samen met AgriCommunicatie in Doetinchem. Dit bureau is gespecialiseerd in agrarische marketingcommunicatie en heeft ruime ervaring in het sterker maken van agrarische merken.

Van onderzoek naar verbeterpunten

Als u van de optie gebruikmaakt, interpreteert AgriCommunicatie de resultaten van de VoerMonitor. De marketingcommunicatie-specialist formuleert onderliggende kansen en bedreigingen voor uw bedrijf. Hij/zij bespreekt de resultaten en geeft aan hoe u daar met uw marketingcommunicatie op kunt inspelen. Zo zet u de onderzoeksresultaten om in concrete actie- en verbeterpunten voor uw bedrijf.

Optioneel: vertaalslag 

Als afnemer van VoerMonitor kunt u van het aanbod van AgriCommunicatie gebruikmaken waarbij u een korting ontvangt van 50 procent. 

Wij horen graag van u. Heeft u vragen? Laat het ons weten.