Over Geelen Consultancy

Jan Geelen is in 1991 afgestudeerd aan de Landbouw Universiteit in Wageningen met als specialisaties marktkunde & consumentengedrag, bedrijfskunde en wiskunde. Hij deed daarna twee jaar praktisch onderzoek op de vakgroep Marktkunde & Consumentengedrag van dezelfde universiteit onder leiding van prof. Meulenberg. En maakte daar, in opdracht voor een rundvee-verbeteringsorganisatie, al voor het eerst kennis met grootschalig gebruik van computergestuurde vragenlijsten in persoonlijke interviews.

In 1993 startte Jan zijn bedrijf Geelen Consultancy; een gespecialiseerd marktonderzoeksbureau dat enkel in en voor de agri en foodsector werkt. De eerste officiële opdracht werd nog in samenwerking met prof. Meulenberg uitgevoerd. De voor- en nadelen van sectormarketing van mestkorrels werden in kaart gebracht. In die tijd een actueel onderwerp.

Hierna volgden al snel onderzoeken voor grote voerleveranciers. Deze succesvolle start was de opmaat voor talrijke onderzoeken in alle sectoren van de agri- en foodbusiness. Zowel nationaal als internationaal.

Door o.a. de samenwerking met prof. Joost Pennings van Wageningen University blijft het team van Geelen Consultancy, dat momenteel uit vier vaste medewerkers bestaat, up to date op het gebied van onderzoekstechnieken.

Verder werkt het bureau samen met een aantal gespecialiseerde freelancers, communicatiebureaus, uitgevers en buitenlandse onderzoeksbureaus. En, heeft het de beschikking over een vast team van interviewers die op locatie of via het callcenter telefonische interviews afnemen.

In 2014 is nog geïnvesteerd in de nieuwe innovatieve software voor online onderzoek. Online onderzoek wordt door ons in toenemende mate uitgevoerd.