Tweede FokScan in april 2018

In April 2018 tweede FokScan

Hoe beoordelen zeugenhouders hun belangrijkste leverancier van vrouwelijk en/of mannelijk fokmateriaal? In welke mate voldoen deze organisaties aan de verwachtingen? Welke verbeteringen ziet men graag? Waar zijn de zeugenhouders tevreden en minder tevreden over? Hoe scoort de organisatie in vergelijking met de gemiddelde leverancier van vrouwelijk en/of mannelijk fokmateriaal? En zijn de zeugenhouders meer of minder tevreden over de leverancier ten opzichte van twee jaar geleden?

In april 2018 wordt alweer voor de tweede keer het online onderzoek FokScan onder zeugenhouders uitgevoerd. Zeugenhouders beoordelen in de FokScan 2018 hun belangrijkste leverancier op onderdelen als de kwaliteit en het aanbod van fokmateriaal, bedrijfsbegeleiding en prijzen van fokmateriaal. Nieuw in 2018 is dat de zeugenhouders nu ook de KI-organisaties kunnen beoordelen!

De deelnemende fokkerij- en KI organisaties ontvangen een rapportage met de beoordeling door hun klanten in vergelijking met de gemiddelde scores van de niet-klanten. Dit levert interessante en waardevolle informatie op voor leveranciers van fokmateriaal. Springt uw organisatie eruit op bepaalde onderdelen? Of zien de zeugenhouders geen verschil tussen uw organisatie en de gemiddelde organisatie die fokmateriaal levert?

Na het succes van 2016 Laat FokScan ook zien of de zeugenhouders hun belangrijkste leverancier van fokmateriaal beter of slechter beoordelen in vergelijking met twee jaar geleden. Met andere woorden: op welke aspecten is het bedrijf vooruit gegaan en op welke aspecten niet, of heeft er zelfs een achteruitgang plaatsgevonden? 

De resultaten van de FokScan zijn bij uitstek geschikt als input voor het te voeren marketing- en communicatiebeleid. Ook kunnen de resultaten bijdragen aan het verkrijgen van nieuwe klanten.

Indien u hier klikt, ziet u de online FokScan. Als u de online FokScan bekijkt, dan krijgt u een betere indruk welke resultaten uw bedrijf kunt verwachten. U dient het wachtwoord ‘test’ in te tikken op de eerste pagina. In overleg met de deelnemende fokkerij- en KI-organisaties passen we, indien nodig, de vragenlijst aan ten opzichte van 2016. De deelnemende bedrijven krijgen bovendien de mogelijkheid om ook een paar exclusieve vragen te stellen.

De onderzoeksvragen die de FokScan 2018 gaat beantwoorden zijn:

  • Welke fokkerij- en KI organisaties kent men zoal?
  • Voor welke afzetmarkten produceert men voornamelijk?

De onderstaande vragen worden voor zowel vrouwelijk als mannelijk fokmateriaal gesteld.

  • Welke aspecten vindt men de belangrijkste voor de aankoop van fokmateriaal?
  • Van welke organisatie neemt men het meeste fokmateriaal af?
  • Hoe tevreden is men over deze organisatie op een aantal aspecten?
  • In welke mate voldoet deze organisatie aan een aantal verwachtingen?
  • Op welke aspecten dient deze organisatie zich te focussen tot 2025?
  • In welke mate raadt men deze organisatie aan (NPS)? Suggesties voor verbeteringen?
  • Hoe waarschijnlijk is het dat men over een jaar nog fokmateriaal afneemt van deze organisatie?
  • Voor welke andere organisatie kiest men als men 'moet' kiezen voor een andere organisatie? En om welke redenen?

Nog een paar andere onderzoeksvragen:

  • Van welke informatiebronnen maakt men het meest gebruik bij het selecteren van een organisatie die fokmateriaal levert?
  • Wie ziet men als de belangrijkste gesprekspartner?

Uitkomst bekend. En dan?

De FokScan zet haarscherp neer hoe zeugenhouders uw bedrijf zien in vergelijking met de gemiddelde leverancier van fokmateriaal. Dit biedt waardevolle input voor het aanscherpen van uw strategie. Voor het interpreteren van de resultaten en het omzetten in concrete actie- en verbeterpunten werken we samen met AgriCommunicatie in Doetinchem. Dit bureau is gespecialiseerd in agrarische marketingcommunicatie en heeft ruime ervaring in het sterker maken van agrarische merken.

Van onderzoek naar verbeterpunten

Als u van de optie gebruik maakt, interpreteert AgriCommunicatie de resultaten van de FokScan. De marketingcommunicatie-specialist formuleert onderliggende kansen en bedreigingen voor uw bedrijf. Hij/zij bespreekt de resultaten en geeft aan hoe u daar met uw marketingcommunicatie op kunt inspelen. Zo zet u de onderzoeksresultaten om in concrete actie- en verbeterpunten voor uw bedrijf.

Optioneel: vertaalslag 

Als afnemer van de FokScan kunt u van het aanbod van AgriCommunicatie gebruik maken, waarbij u een korting ontvangt van 50%. 

Fokkerij- en KI-organisaties kunnen zich alvast opgeven. Heeft u vragen? Laat het ons weten.